Τετάρτη 3 Αυγούστου 2011

Ντοματάκι γλυκό του κουταλιού



Τόσα και τόσα πέρασαν από τα χέρια μου?? Θα μου ξέφευγε το ντοματάκι???? Ε, δεν είμαστε καθόλου καλά!!!!

Καταρχάς είναι το πρώτο γλυκάκι που κάνω και χρησιμοποιώ ασβέστη παρόλο που μέχρι τώρα ήμουν της άποψης ότι δεν χρειάζεται να τα φτιάχνουμε όλα αν πρόκειται για ασβέστη...ας μη τα φάμε έλεγα...ε, λοιπόν ως συνήθως είμαι ανεμοδούρα ...και την έκανα την απόπειρα και να εξηγηθώ!

Εχω κάποιους ενδοιασμούς ως προς το ότι περνάει μέσα στο φρούτο, για το ότι κρατάει το φρούτο σφιχτό δεν έχω κανένα γιατί η μαμά μου έφτιαχνε έτσι το πιο ωραίο βερύκοκο γλυκό που έχω φάει ποτέ!!!


Υλικά

30 ντοματάκια (εγώ δεν βρήκα άγουρα, πήρα κόκκινα και έψαχνα μάλιστα μια ώρα στον πάγκο για να βρω μικρούλικα...ματαίως όμως)
1 κιλό ζάχαρη και επιπλέον ζάχαρη με το μάτι για να τα πασπαλίσουμε
2 1/2 φλ. (600 ml) νερό
λίγο ροδόνερο για το πασπάλισμα
αμύγδαλα ασπρισμένα
1 ξύλο κανέλας
5 γαρίφαλα
χυμός μισού λεμονιού


Για το ασβεστόνερο

2 κ. σ. ασβέστη
2 λίτρα νερό


Εκτέλεση

Πλένουμε τα ντοματάκια και κόβουμε προσεκτικά το κοτσανάκι.
Τα ζεματίζουμε για 1 λεπτό σε βραστό νερό και τα βγάζουμε με προσοχή. Αφού κρυώσουν καλά, μπήγουμε ένα καλαμάκι από σουβλάκι και το γυρίζουμε με προσοχή να φύγουν τα τυχόν σπόρια (εμένα είχαν αρκετά), στίβοντας τα ελαφρά για να κατέβουν προς τα κάτω και μετά   τα ξεφλουδίζουμε.


Εδώ μπαίνει το ασβεστόνερο

Διαλύουμε 2 κ.σ. ασβέστη σε 2 λίτρα νερό και το ανακατεύουμε ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΓΑΝΤΙ, ΠΡΟΣΟΧΗ ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΑΣΒΕΣΤΗ.

Αφού το διαλύσουμε όσο περισσότερο μπορούμε και καθίσει η σκόνη κάτω, μετά από καμιά ώρα, στραγγίζουμε προσεκτικά μέσα από ΤΟΥΛΠΑΝΙ το ασβεστόνερο (εγώ το έκανα δύο φορές) και αυτό το νερό που θα πάρουμε είναι αυτό που θα χρησιμοποιήσουμε για να βουτήξουμε μέσα τα ντοματάκια.  Τα αφήνουμε στο ασβεστόνερο για 1 ώρα και μετά τα ξεπλένουμε σε πολλά, πολλά νερά. Στραγγίζουμε καλά και είμαστε έτοιμοι για τη συνέχεια...


Τα απλώνουμε σε ένα μακρόστενο μπωλ στη σειρά, τα πασπαλίζουμε με ζάχαρη που βάζουμε πέρα του κιλού που θέλουμε για το σιρόπι και τα βρέχουμε με ροδόνερο (με το μάτι). Τα αφήνουμε να βγάλουν τα νερά τους  και καταπιανόμαστε μαζί τους την άλλη μέρα

.

Βράζουμε  το νερό με τη ζάχαρη (και το ζαχαρόνερο που έβγαλαν τα ντοματάκια) για πέντε λεπτά, ρίχνουμε μέσα τα ντοματάκια μαζί με την κανέλα, τα γαρίφαλα και το χυμό λεμονιού και βράζουμε για άλλα 10 λεπτά ξαφρίζοντας παράλληλα.

Αφήνω να σταθεί το γλυκό για 24 ώρες. Μετά αφαιρώ τα  ντοματάκια και βράζω το σιρόπι μέχρι να δέσει καλά και πριν κατεβάζω από τη φωτιά, προσθέτω τα ντοματάκια. Αφαιρώ τα κανελογαρίφαλα, το αφήνω να ξανασταθεί και την άλλη μέρα γεμίζω βάζα αποστειρωμένα.

Καλή σας απόλαυση!

15 σχόλια:

  1. Ειμαι περίεργη για την γεύση αυτού του γλυκού!Δεν εχω δοκιμάσει ποτέ, και θα ηθελα να το φτιάξω, αλλα..με σταματάει ο ..ασβέστης!!!!Παίρνω την μερίδα μου απο το δικό σου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν έχω φτιάξει ποτέ και δεν είμαι σίγουρη αν έχω δοκιμάσει κιόλας! Καλοφάγωτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είχα φτιάξει πριν πολλά χρόνια, για φέτος περιμένω να βρω τα κατάλληλα ντοματάκια από φίλη κι ακόμη δεν είναι ο καιρός τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. RIRI, χωρίς ασβέστη έχουμε εδώ
    http://delicieuses.forumotion.net/t524-topic, ρίξε μια ματιά!

    Κικίτσα, φτιάξτο!

    Ξανθή, μάλλον λες το άγουρο, ε?? Εγώ στη λαϊκή που ρώτησα σε δύο-τρεις πάγκους μου είπαν ότι το κόκκινο γίνεται γλυκό και έτσι έκανα και τη δοκιμή! Απλά έψαχνα μια ώρα για μικρούλικα και δεν έβρισκα...σήμερα πάλι έτυχε να δω μικρά, μάλλον έτυχε σε μένα...πάντως έγινε τέλειο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συγχαρητήρια! Αυτο και το μελιτζανάκι ειναι τα αγαπημένα μου γλυκά του κουταλιού..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν λέω το άγουρο Έφη μου, υπάρχει ποικιλία που δεν έχει βγει ακόμη.
    Η φίλη μου έρχεται από Ναύπλιο κι αρχίζει σε λίγο να φέρνει ντοματάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έχω φάει εδώ, καθώς και την μαρμελάδα τους, ωραία η γεύσης! Όμως πρέπει να πάω σε χωριό για να τα βρω.

    Πολύ ωραία, γεια στα χέρια σου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τα φτιάχναμε πριν πολλά χρόνια...
    Στη λαϊκή εδώ δύσκολα βρίσκουμε..

    Καλοφάγωτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! καταπληκτικό
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εμένα πάλι μου έχει "ξεφύγει" αλλά που θα πάει, στο μέλλον το βλέπω να πέφτει κι' αυτό μέσα στις κατσαρόλες μου :-))
    Πολυ ωραίο φαίνεται αγαπητή Έφη και ειδικά με την συνοδεία του αμύγδαλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εφη
    Ειναι απλα τελειο και ευκολο!το εκανα και ξετρελαθηκαν οσοι το εφαγαν.Εγω το εκανα με δικης μου παραγωγης ντοματακι τσερυ και επαθα μεγαλο κολημα!Ετοιμαζομαι για 2η παρτιδα καθως ειχα την τελευταια συγκομιδη!Νομιζω οτι το ροδονερο κανει τη διαφορα.Για οσους ενδιαφερονται το αγουρο τσερυ κανει τελειο τουρσακι!Απλα χαραζεις λιγο στην κορυφη (οχι στο κοτσανι)γεμιζεις το αποστειρωμενο βαζο και προσθετεις λιγα δαφνοφυλλα,κοκκους πιπερι,χοντρο αλατι(οχι πολυ ,για βαζο κιλου 1κ
    σουπας)λιγο ελαιολαδο και 1/2 λεμονι χυμο.Ειναι ετοιμο σε 1μηνα.Ιδανικο για τσιπουρο.
    Ευχαριστω για το γλυκο!
    Βουλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το έφτιαξα πριν μια εβδομάδα και έγινε τέλειο... Σήμερα πήγα και αγόρασα κι άλλα ντοματάκια να φτιάξω κι άλλο!!! Όσοι το φάγανε ξετρελαθήκανε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αραγε γίνεται με κίτρινα ντοματίνια στρογγυλά που έχουν και λίγο άρωμα κορόμηλου? Έτσι για το χρώμα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καταπληκτικό γλυκό πολύ σωστές αναλογίες έγινε τέλειο σε ευχαριστώ πάρα πολυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Την συνταγη την κανω 2η φορα σημερα,ειναι υπεροχη δεν καταλαβαινεις την γευση του ασβεστη κ φυσικα οτι τρως ντοματα.το μονο οτι ακολουθωντας την συνταγη θελει 2 μερες υπομονη για να το γευτεις.Καλη επιτυχια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λυπάμαι, αλλά τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται στα υπόψη και θα διαγράφονται. Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη!