Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011

Σάμαλι πολίτικο



Αυτό το γλυκάκι το είχα καιρό στο μυαλό μου και δεν έτυχε να το κάνω ποτέ τόσα χρόνια! Μας αρέσουν τα σιροπιαστά γλυκά και είχαμε καιρό να φτιάξουμε κάτι παρόμοιο, οπότε χθες λόγω των γενεθλίων είπα να το σκαρώσω έτσι για το καλό! Την τούρτα τη χρωστάω αλλά τα γενέθλια θα τα κάνουμε λίγο αργότερα....οπότε αναμένετε στο ακουστικό σας!

Η συνταγή είναι της Βέφας αλλά έτρεμε η ψυχούλα μου για το ...τι  θα βγει..χαχαχχααχ!!! Τους λόγους τους έχω αναφέρει παλιότερα....εντάξει δεν μου πήρε πολύ ύψος αλλά μια χαρά βγήκε. Την  άλλη φορά θα παραλείψω τη γλυκόζη, νομίζω το βαραίνει αναίτια...


Υλικά

1 1/2 φλ. σιμιγδάλι ψιλό (255 γρ.)
1 φλ. σιμιγδάλι χονδρό (170 γρ.)
1 1/2 φλ. ζάχαρη (340 γρ.)
1 1/2 φλ. γιαούρτι (340 γρ.) *χρησιμοποίησα κεφίρ
1 κ. γλ. σόδα
1/2 κ. γλ. μαστίχα κοπανισμένη με λίγη ζάχαρη
1 κ. γλ. baking powder
αμύγδαλα ασπρισμένα όσα και τα κομμάτια που θα χαράξουμε

4 κ. σ. βούτυρο λιωμένο

Για το σιρόπι

2 1/2 φλ. ζάχαρη
1 1/2 φλ. νερό
1/3 φλ. γλυκόζη
2 κ. σ. χυμός λεμονιού
1 βανίλια

Εκτέλεση

Ανακατεύουμε σε ένα μπωλ τα σιμιδάλια με τη ζάχαρη, τη μαστίχα και το baking powder. Σε άλλο μπωλ ανακατεύουμε το γιαούρτι με τη σόδα και όταν ενσωματωθεί η σόδα και αφρίσει, ρίχνουμε το μείγμα στο σιμιγδάλι και το ανακατεύουμε μέχρι να ποτίσει όλο το σιμιγδάλι.

Βουτυρώνουμε ταψί μακρόστενο 28x38 ή στρογγυλό 35άρι, γυρίζουμε το μείγμα του γλυκού μέσα και στρώνουμε με υγρή σπάτουλα. Το αφήνουμε 2-3 ώρες να φουσκώσει το σιμιγδάλι. Μετά χαράζουμε σε κομμάτια και τοποθετούμε από πάνω από ένα αμύγδαλο.

Ψήνουμε στους 180 βαθμούς  σε πάνω-κάτω αντιστάσεις για 35-40 λεπτά.

Στο μεταξύ σε κατσαρόλα ρίχνουμε τα υλικά για το σιρόπι όλα και βράζουμε για 5 λεπτά.

Βγάζω το γλυκό μόλις ψηθεί και αλείφω με πινελάκι το βούτυρο σε όλη την επιφάνεια και με προσοχή περιχύνω με μία κουτάλα λίγο-λίγο όλο το σιρόπι μου μέχρι να το τραβήξει.



Εγώ το άφησα όλο το βράδυ και ρούφηξε μια χαρά.  Δεν μου φούσκωσε, έχω την εντύπωση ότι μάλλον φταίει το ότι πέρασα όλη τη ζάχαρη στο μούλτι με τη μαστίχα. Την έκανα άχνη. Κατά τα άλλα δεν έκανα κάτι λάθος, μόνο εκεί εντοπίζω το "λάθος" μου. Δεν πειράζει όμως, υπέροχο έγινε και έτσι!

Καλή σας απόλαυση!

13 σχόλια:

  1. Αγαπητή Εφη στα σιροπιαστά δε λέμε ποτέ οχιαρκεί να μην είναι πολύ λιγούρα,που λέμε.Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το σάμαλι που ξέρω και βλέπω σε πολύ εξειδικευμένα ζαχαροπλαστεία (Χατζής, Τερκενλής, Αγαπητός), είναι λεπτό (3 εκατοστά, το πολύ).
    Το φουσκωτό είναι λάθος, γιατί έχοντας τα ίδια υλικά με το ρεβανί, δεν βλέπεις διαφορά.
    Άρα σωστά το έφτιαξες.
    Για να δεις το σωστό και το λάθος, πάτα ΕΔΩ.
    Καλό Απόγευμα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εφάκι γεια στα χεράκια σου, σιροπιαστό γλυκάκι έχω κι εγώ καιρό να φτιάξω και τώρα που το είδα το λιμπίστικα!
    Δεν ξερω αν όπως λέει ο Δύσπιστος πιο πάνω το σάμαλι πρέπει να είναι τόσο λεπτό, δεν το νομίζω, αλλά επειδή το έχω φτιάξει παλιότερα το σάμαλι της Βέφας, νομίζω ότι φταίει μάλλον το μέγεθος του ταψιού που χρησιμοποίησες.
    Ισως ήθελε μικρότερο ταψάκι, εγώ το κάνω σε ένα ορθογώνιο πυρέξ και βγαίνει πολύ πιο "ψηλό".
    Σημασία όμως δεν έχει το ύψος, αλλά η νοστιμιά:)
    Φιλάκια, καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σάμαλι εεεεε; Πωπωωωωωω, πρέπει να είναι υπέροχο!!! Το ύψος δεν παίζει ρόλο...όσο από νοστιμιά, είμαι σίγουρη ότι είναι απίθανο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ως πολίτισσα, οφείλω να ομολογήσω ότι σου έγινε εξαιρετικο, παρά τις όποιες επιφυλάξεις που φθάνουν σε βαθμό αλλεργίας μπορώ να έχω για τις συνταγές της Βέφας!!!!!!! Βλέπω ότι δεν είμαι η μόνη, όμως.
    Ένα κομμάτι και για μένα σε παρακαλω φύλαξέ μου!
    Καλημέρα και καλό Σ/Κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Από καλό σάμαλι δεν ξέρω αλλά το δικό σου σίγουρα θα το δοκίμαζα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. αν ξανακούσω να κάνεις κουβέντα για το ύψος θα φάμε τα μουστάκια μας...
    εμείς δηλαδή που μας λείπουν κάτι πόντοι δεν είμαστε νόστιμες...???
    το ίδιο και το σάμαλι σου...
    αν το θεωρείς...κοντό και δεν σ' αρέσει,στείλτο από δω...
    μερικοί μερικοί ξέρουν να εκτιμούν τα petit...
    ορίστε μας...με σύγχισες...
    και δεν έχω και σάμαλι να μου περάσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μπράβο Εφάκι:-)) Καιρός ήταν να δούμε και κάποιο παραδοσιακό σιροπιαστό!!! Αυτά που γράφει ο "Δύσπιστος" μάλλον είναι σωστά. Έχω δει και σε τουρκικά μπλογκ να λένε το ίδιο, πως το σάμαλι δεν πρέπει να είναι τόσο φουσκωτό όπως το ραβανί. Επίσης, θυμάμαι, τον μπαμπά μου να αναφέρεται στο σάμαλι της μητέρας του σχετικά (που ήταν από Σμύρνη) και να λέει το ίδιο... Πάντως, ανεξαρτήτως ύψους φαίνεται θαυμάσιο και γεια στα χέρια σου!!! Φιλιά και καλό Σαββατοκύριακο:-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ ωραίο! Το σάμαλι μου αρέσει πολύ και είχα φτιάξει μια φορά πολύ παλιά αλλά δεν το είχα πετύχει πολύ! Μου φαίνεται μάλιστα ότι σε περιοδικάκι της Βέφας το είχα δει;-)
    Καλό ΣΚ Εφάκι:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αν και δεν σκαμπάζω γρι από την ΤΕΧΝΗ της μαγειρικής, εντούτοις ότι γευσιγνωσία κατάγεται από την Πόλη, μου προκαλεί μια γλυκιά αίσθηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ουτε εσύ κοιμάσαι νωρίς ε???!!!Μπράβο σου για την συνταγή! Εγώ όπως έχεις καταλάβει καταπιάνομαι με τα εντελώς ευκολάκια!!! Θα το τιμούσα ευχαρίστως το σάμαλί σου! Έχω χρόνια να φάω! Who cares για το ύψος? το χειρότερο είναι να βλέπεις ένα εντυπωσιάκο σουπερ ντούπερ γουάου γλυκό και να έχει γεύση άχυρο. Νομίζω οτι η νοστιμιά κερδίζει με διαφορά και όχι ένα δυο πόντοι ;) Φιλιά πολλά! Καλό βράδυ!

    PS Δυσπιστος is right.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Egw Efoula mou anastenazw kai xeligouriazw apo tin allodapi..Poly wraio to glykaki,ante twra na to vgalw apo to myalo mou vradiatika..Kalo weekend,filia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πεθαίνω για σάμαλι!!!
    (αυτό το ταψί κάπου το ξέρω! χαχα!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λυπάμαι, αλλά τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται στα υπόψη και θα διαγράφονται. Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη!