Παρασκευή 25 Αυγούστου 2017

Φανουρόπιτα με πορτοκαλάδα



Φανουρόπιτα με πορτοκαλάδα φτιάξαμε αυτή τη φορά! 

Τα υλικά της φανουρόπιτας υπάρχουν σε κάθε ντουλάπι και μπορούμε να τη σκαρώσουμε στα γρήγορα. Τη  φτιάχνουμε αρκετές φορές το χρόνο γιατί αρέσει σε όλους μας και είναι ένα εύκολο και νηστίσιμο γλυκό. 

Τα υλικά μας μετρήθηκαν με ποτήρι κλασικό του νερού, όχι τίποτα μεγάλα, το παλιό κλασικό νεροπότηρο του καφενείου. Το λάδι που θα χρησιμοποιήσουμε είναι θέμα γούστου, πιο σωστό είναι να επιλέξουμε ένα απαλό ελαιόλαδο, αν το λάδι του σπιτιού μας είναι πιο βαρύ σε γεύση ίσως θα πρέπει να το χρησιμοποιήσουμε μισό-μσό με σπορέλαιο. Ο καθένας επιλέγει αυτό που του ταιριάζει. Η φανουρόπιτα σε κάθε περίπτωση θα βγει ωραιότατη.

Εναλλακτικά στίβουμε πορτοκάλια φρέσκα αλλά ως γνωστό μου αρέσουν οι αλλαγές και είπα να τη δοκιμάσω έτσι αυτή τη φορά. Σηκώνει και τριμένο καρυδάκι η συνταγή αλλά δεν έβαλα.

Χρησιμοποίησα ταψί 30 εκατοστών και όταν ψήθηκε ήταν σχετικά χαμηλή η φανουρόπιτα, στα 4 εκατοστά. Αν θέλετε να έχει περισσότερο ύψος δοκιμάστε σε λίγο πιο στενό ταψί.





Υλικά

500 γρ. αλεύρι που φουσκώνει μόνο του
με 1 κ. γλ. baking powder

1 ποτήρι σπορέλαιο ή ελαιόλαδο (καλύτερα μισό-μισό για να μην είναι βαριά η γεύση)
1 ποτήρι ζάχαρη  
1/2  ποτήρι κονιάκ
1 κ. γλ. κανέλα
1/2 κ. γλ. γαρίφαλο

1 κουτάκι πορτοκαλάδα με ανθρακικό (330 ml)
μαζί με 1 κ. γλ. σόδα  (κοφτό)

200 γρ. σταφίδα ξανθή (ή λιγότερο αν θέλουμε)



Εκτέλεση


Σε ένα μπωλ κοσκινίζουμε το αλεύρι με το baking powder.

Σε άλλο μπωλ ανακατεύουμε το λάδι με το κονιάκ, τη ζάχαρη, την κανέλα, το γαρίφαλο και φροντίζουμε να διαλυθεί καλά η ζάχαρη.

Την πορτοκαλάδα την ανακατεύω σε ένα μεγάλο ποτήρι για να τη χωράει με τη σόδα και κατευθείαν  την  προσθέτω αμέσως στο μείγμα με το λάδι.  Καλό είναι να το κάνουμε πάνω από το μπωλ με το λάδι αυτό, επειδή η σόδα μόλις έρθει σε επαφή με την πορτοκαλάδα αφρίζει.

Αδειάζω το αλεύρι στο μείγμα μου και τις σταφίδες, ανακατεύω ελάχιστα και τοποθετώ σε λαδωμένο ταψί  30 εκατοστών. 

Ψήνω για 40-45 λεπτά στους 170 βαθμούς (έβαλα αντιστάσεις) σε προθερμασμένο φούρνο. 

Μόλις βγει η φανουρόπιτα, την αφήνουμε να κρυώσει και την πασπαλίζουμε με άχνη. 




Καλή επιτυχία! 



13 σχόλια:

  1. Καλημέρα Έφη μου και η συνταγή σου είναι ίδια σχεδόν με τη δική μου και η πορτοκαλάδα με το ανθρακικό είναι κάτι που το έμαθα από τη φίλη μου τη Μαιρούλα μα ποτέ δεν έκανα.Σίγουρα θα το δοκιμάσω γιατί σχεδόν πάντα έχω έλλειψη από χυμό και η..τύπου Φανουρόπιτας κέικ είναι το..λατρεμένο μου.Σου εύχομαι ότι καλύτερο από τον Άγιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καλημερα! πολυ ωραια η φανουροπιτα κ του χρονου!! θα την κρατησω τη συνταγη γτ θελω να δοκιμασω με πορτοκαλαδα πρεπει να ειναι πολυ νοστιμη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Υπέροχη Φανουρόπιτα..και του χρόνου να σαι καλά να ξαναφτιάξεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα
    Να υποθέσω τα υλικά είναι 11 με την ζάχαρη άχνη?
    Μόλις την έφτιαξα αλλά τα υλικά μου βγαίνουν 10

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συγχαρητήρια για αυτά που Έχετε ανεβάσει φαγητό οτιδήποτε έχω φτιάξει και είναι όλα τέλεια και πάλι συγχαρητήρια και γεια στα χέρια σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ ωραία συνταγή, ευχαριστούμε!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πρέπει να είναι η καλύτερη φανουροπιτα!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Την συνταγή σου την κάνω συνέχεια είναι τέλεια και αρέσει πολύ στα εγγονάκια μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η ωραιότερη από όλες όσες έχω φτιάξει έως τώρα! Συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λυπάμαι, αλλά τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται στα υπόψη και θα διαγράφονται. Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη!