Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2010

Κεφαλονίτικη κρεατόπιτα







Εορταστική (και όχι μόνο) και θεϊκή η συγκεκριμένη πίτα, που τη λατρεύουμε οικογενειακώς και συνήθως μας περιμένει αχνιστή-αχνιστή όταν αριβάρουμε όλοι μαζί στην αγαπημένη μας Κεφαλονιά!

Εκεί βέβαια μας περιμένει με το συγκεκριμένο φύλλο που δίνω παρακάτω, εγώ αυτή τη φορά την έφτιαξα με το παραδοσιακό χοντρό φύλλο της Pillsbury (τι κι αν πέφτει διαφήμιση? Εμένα αυτό το φύλλο από όλα του εμπορίου με κάλυψε και για αυτό σας το προτείνω ανεπιφύλακτα για τη συγκεκριμένη πίτα που θέλει τόσο χοντρό φύλλο).





Υλικά


Για το φύλλο

650 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 ποτηράκι λευκό κρασί ή λευκό ξύδι
λίγο ελαιόλαδο
αλάτι, νερό όσο πάρει



Για τη γέμιση

1 kg μοσχάρι ψιλ/νο
1 kg χοιρινό ψιλ/νο
1 kg τράγιο ψιλ/νο (το έχω από πριν βράσει με γαρύφαλλο, μπαχάρι και κρεμμύδι και έχω σουρώσει το κρέας)

αλάτι, πιπέρι, μπαχάρι, κανέλα, μοσχοκάρυδο
λίγη ματζουράνα (ξερή έβαλα εγώ)
1 μάτσο μαϊντανός
2 μεγάλες πατάτες ωμές σε κυβάκια
3 σκελίδες σκόρδο τριμένες
2 μεγάλα κρεμμύδια τριμένα
2 φλυτζανάκια του καφέ ρύζι (νυχάκι και γλασέ)
2 κ.σ. πελτές ντομάτας
λίγο ελαιόλαδο
1 φλ. κεφαλοτύρι τριμμένο

 

Εκτέλεση


Σωτάρουμε στο ελαιόλαδο  τα κρέατα που τα έχουμε ψιλοκόψει και τις πατάτες.
 
 
 
Ρίχνουμε το κρεμμύδι, το σκόρδο, όλα τα μυρωδικά, αλατοπιπερώνουμε, ρίχνουμε τον πελτέ, λίγο νερό και αφού πάρει μία βράση ρίχνουμε και το ρύζι και το προσέχουμε να μην κολλήσει. Το αφήνουμε να πιει το νεράκι του και το κατεβάζουμε από τη φωτιά να ηρεμήσει.

Σε ελαφρά λαδωμένο ταψί στρώνουμε το ένα φύλλο, ρίχνουμε τη γέμιση που την έχουμε αφήσει να σταθεί προηγουμένως για λίγο, πασπαλίζουμε με το τριμμένο τυρί και σκεπάζουμε με το άλλο φύλλο.








Ψήνουμε για 1 ώρα στους 200 βαθμούς και για  1/2 ώρα ακόμα στους 150 βαθμούς, για το χειροποίητο φύλλο. Εγώ σε 1 ώρα την είχα στους 190 βαθμούς  πάνω-κάτω και ήταν έτοιμη, αυτά βέβαια εξαρτούνται από το φούρνο μας. Ενδιάμεσα πήρα ένα χαρτί αντικολλητικό, το έβρεξα και το έστυψα και σκέπασα την πίτα μου γιατί όσες φορές δεν το έκανα μου σκούραινε το φύλλο πολύ και δεν μου άρεσε. Αυτό όση ώρα ψήνεται η πίτα το έκανα δυο - τρεις φορές, το ίδιο χαρτί πάντα. 
 





Καλή μας όρεξη!

11 σχόλια:

  1. Aχ Πατρίδα Κεφαλλονιά, με λίγωσες κούκλα μου. Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Tην έχω ακουστά αλλά δεν έτυχε να την δοκιμάσω! Όταν ανέβω γειτόνισσα θα έρθω για δοκιμή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι ωραία πίτα!
    Θα δοκιμάσω να την φτιάξω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. μιαμ μιαμ!!!
    Φαίνεται πεντανόστιμη!

    www.zizibloom.blogspot.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Την τσακίζουμε στην Κεφαλλονιά συχνά-πυκνά.
    Εδώ δεν την φτιάξαμε ποτέ, από τον φόβο ότι δεν θα γίνει τόσο νόστιμη, όσο ΕΚΕΙ.
    Διαφορά ατμόσφαιρας βλέπεις.
    Και ομολογώ ότι η Κα Τασία Δενδρινού στο Φισκάρδο είναι πολύ καλή μαστόρισσα.

    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Διαφορά ατμόσφαιρας, ε??? χεχεχε!! Ξέρω ακριβώς τι εννοείς!!!
    Εγώ εδώ πρώτη φορά την έφτιαξα, μου ήρθε η παρέα του γιόκα μου από την Κεφαλονιά σήμερα και είπα να το κάνω το...ατόπημα που ομολογουμένως είχε μεγάλη επιτυχία!!!
    Καλή χρονιά να έχουμε με υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. καλά δεν έχεις φιλότιμο..??
    έρχομαι να πάρω κομμάτι και άφαντη η πίτα...??
    Πες στο Μ. να τη φέρει πίσω γρήγορα...ούτε ο δικός μου δεν τη βουτάει ολόκληρη...αφήνει κανένα φυλλαράκι και για μένα...

    Καλή Χρονιά κοριτσάκι,δώσε φιλιά σε όλο τον υπέροχο λόχο σου...-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Να είχα λίγο τώρα! Μετά από τόσο φαγητό όλες αυτές τις μέρες και θέλω και κρεατόπιτα τώρα! Είδες τι μου κάνεις;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. εψαχνα για κεφαλονιτικη κρεατοπιτα και επεσα επανω σου.
    θα φιαξω οπως την λες εσυ με επεισε εντελως!

    ειρηνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. καλα κανεις και δινεις τη συνταγη του φυλλου γιατι εδω που ζω η ποικιλια φυλλων ειναι ιδιαίτερα φτωχή. Ευχαριστώωωωωωωωω

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λυπάμαι, αλλά τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται στα υπόψη και θα διαγράφονται. Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη!