Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

ΜΑΓΕΙΡΕΥΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ-Μακαρονόπιτα


Με αφορμή τη Λιλού μας και την ιδέα του "Μαγειρεύουμε ελληνικά", http://lilaspurplethoughts.blogspot.com/2010/12/blog-post.html , παραθέτω και εγώ αυτή την πιτούλα που είναι πεντανόστιμη.



Αγαπημένη μας πιτούλα, μας την έφτιαχνε η μανούλα μου πολλές φορές και είναι και με απλά υλικά!



Υλικά για μεγάλο στρογγυλό ταψί

1 πακέτο φύλλο κρούστας ή χωριάτικο (πολύ καλό-άριστο φύλλο για πίτα έχει ο ΑΒ, το Θρακιώτικο)
1 πακέτο μακαρόνια Νο. 5 (τρυπητό) ή Νο. 2 (παστίτσιου)
1/2 κιλό φέτα τριμένη
 4-5 αβγά
1/2 φλ. γάλα
λίγο ελαιόλαδο (μέσα στη γέμιση)
αλάτι αναλόγως της φέτας
πιπέρι



Εκτέλεση

Βράζω τα μακαρόνια όχι τελείως, τα κρατάω 2 λεπτά. Στραγγίζω και τα ρίχνω σε βαθύ μπωλ. Αφήνω να κρυώσουν ελάχιστα (γιατί θα πέσει και το αβγό).

Ρίχνω τη φέτα λιωμένη, το γάλα και τα αβγά χτυπημένα, ελαιόλαδο, αλάτι + πιπέρι.

Ανακατεύω όλα τα υλικά μαζί.

Λαδώνω το ταψί, και στρώνω  μερικά φύλλα κάτω (3-4) και βουτυρώνω ένα-ένα ελάχιστα.

Ρίχνω τη γέμιση και από πάνω άλλα 3-4 φύλλα πάλι βουτυρωμένα ελάχιστα.

Χαράζω ελαφρά και ψήνω για 50 λεπτά στους 175 βαθμούς σε αντιστάσεις πάνω - κάτω.




Τώρα βέβαια αυτό παίζει ανάλογα με το πως ψήνει ο φούρνος μας . Αν κάνει χρώμα από πάνω γρήγορα, τη σκεπάζουμε με αλουμινόχαρτο και συνεχίζουμε για να ψηθεί και από κάτω το φύλλο μας.

Τρώγεται τέλεια και κρύα και είναι χορταστικότατη.

Καλή μας όρεξη!

13 σχόλια:

  1. Ωραιότατη! Εγώ την κάνω με ελαφριά μπεσαμελ και αν θέλω να την παρουσιάσω σε τραπέζι την κάνω σε ρολό.
    Θα δοκιμάσω την πρότασή σου είναι πιο ελαφριά! Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Eφουλίνι μου ευχαριστώ για τη συμμετοχή.....τσιμπάω κομματάκι και φεύγω να την βάλω στη λίστα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Την πρωτοδοκίμασα από τα χεράκια της πεθερούλας μου, ωραιότατη η ιδέα σου Εφάκι!
    Τσιμπάω επίσης το κομματάκι μου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ήμουν τυχερή και τη δοκίμασα αυτή την πίτα. Απλά υπέροχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Kαλησπέρα Μανούλα του Λόχου. Θα την φτιάξω κι ας με....φάει. Μου αρέσει ακόμα και η λέξη "μακαρονόπιττα".

    Λόγω ξενητειάς έχω εγκαταλείψει κάθε άλλη κουζίνα.
    Εγώ μαγειρεύω μ ό ν ο Ελληνικά. Θα επιστρέψω με αποδεικτικά στοιχεία. Καλό σου απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. κι εμένα η γιαγιά μου την έφτιαχνε Εφουλίνι...πεντανόστιμη γίνεται...
    φιλιά πολλά πολλά...-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ψιτ κοπελιάαααααααααααα που είναι το κομμάτι μου οέοοοοο;;;;;; :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ωραία και εύκολη πιτούλα!!Οτι έχει φύλλο, το τιμώ.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Θαυμάσια!

    Νομίζω κι εγώ τη συνταγή της Αγγελικής έχω, με μπεσαμέλ και σε ρολό τη φτιάχνω, θα δοκιμαστεί και η δική σου εκδοχή...

    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κ α τ α π λ η κ τ ι κ ή γεύση. Την έφτιαξα κι ανέβασα και τ'αποδεικτικά στοιχεία στο blog μου με την ανάλογη αναφορά βεβαίως. Ευχαριστώ γιά την πολύ καλή και εύκολη συνταγή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πω πωωω ρε συ επιτέλους συνάντησα άνθρωπο που ξέρει τη μακαρονόπιτα γιατί σε όποιον το λέω με κοιτάει σαν εξωγήινο!Η μάνα μου είναι από το Αγρίνιο και την τρώω αυτή την πίτα από μικρό παιδί, είναι σούπερ μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μαγισσούλα, καλημέρα!

    Και η δική μου από εκεί ήταν!
    Μάλλον συνεννοούμαστε εμείς οι δύο...
    Καλή εβδομάδα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λυπάμαι, αλλά τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται στα υπόψη και θα διαγράφονται. Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη!