Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010

Χοιρινός λαιμός γεμιστός


Γίνεται και σε φούρνο και σε κατσαρόλα και είναι πεντανόστιμο φαγάκι!

1 κιλό χοιρινός λαιμός ξεκοκκαλισμένος (κάνει και η σπάλα)
10 δαμάσκηνα ξερά
10 φέτες μπέηκον
1 ντομάτα σε ροδέλες
150 γρ. γραβιέρα Κρήτης σε μπαστουνάκια

1 μεγάλο καρότο χοντρ/νο
2 κλωνάρια σέλερυ χοντρ/νο
2 μεγάλα κρεμμύδια

1 ποτήρι λευκό κρασί
1 φλ. καφέ ελαιόλαδο
1 ποτήρι νερό
πατατούλες κυδωνάτες με σκόρδο, ρίγανη, ματζουράνα, θυμάρι
αλάτι και πιπέρι

1 κ.σ. corn flour, για τη σάλτσα
εναλλακτικά μουστάρδα χτυπημένη με λίγο ελαιόλαδο

Εκτέλεση

Σε πυρέξ αλατοπιπερώνω το κρέας μέσα και έξω και απλώνω τις φέτες του μπέηκον, τη γραβιέρα στη μέση (σαν σταυρό), τα δαμάσκηνα πάνω στη γραβιέρα, τη ντομάτα και κλείνω.









Δένω με σπάγκο και στις άκρες κάνω σφιχτό κόμπο.

Απλώνω τα καρότα, τα κρεμμύδια και το σέλερυ γύρω-γύρω στο ταψί.

Ρίχνω λευκό κρασί, νερό και λάδι.

Σκεπάζω για να μην καεί, ψήνω στους 220 βαθμούς για 1 ώρα και 30 λεπτά  και προς το τέλος του ψησίματος ξεσκεπάζω.

Αν χρειαστεί, συμπληρώνω νερό.

Πολτοποιώ τα λαχανικά στο μούλτι και δένω με το corn flour και έχω μία παχιά σάλτσα για το ψητό μου.
  • Αυτή τη φορά το έβαλα στην γάστρα και έδεσε η σαλτσούλα του από μόνη της οπότε δεν έκανα κάτι άλλο, αν το κάνετε στην κατσαρόλα μπορείτε να πολτοποιήσετε τα λαχανικά και να δέσετε με το corn flour.
Καλή σας όρεξη!

Τηλεοπτική καταγραφή "διαμαντάκι" αγνώστου ταυτότητας....γιατί τότε δεν σημείωνα την πηγή...
Παίζει να το είδα στην Αργυρώ ή την Ντίνα....

9 σχόλια:

  1. Συνταγούλα σούπερ. Θα φτιαχτεί σίγουρα τις μέρες των γιορτών. Μπράβο Εφάκι, πολύ μου άρεσε και ως ιδέα και ως εκτέλεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ε ρε γλέντια ο λόχος με τέτοια νοστιμιά που ετοίμασε η μαμά!!!
    Τα δαμάσκηνα στη γέμιση πολύ μου άρεσαν λέμε!
    Μπράβο Εφάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. με ψαχνό χοιρινό γίνεται;μου άρεσε πολύ η γέμιση.φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τώρα που το "περιδρομιάσαμε", αυτό σκεφτόμουν, ότι ο λαιμός έχει αυτό το λιπάκι, που ναι μεν το κάνει πιο μαλακό, αλλά με μπούτι ίσως να ήταν καλύτερο...
    Ηταν φανταστικό παρόλα αυτά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πρώτον μου αρέσει το εορταστικό στόλισμα του μπλογκ!
    Δεύτερον μου αρέσει πολύ το φαγητό σου!
    Σμουτς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μου βγήκε η Παναγία για να βρω κάτι να μου αρέσει πραγματικά και της Ρένας να μου το στρώσει γιατί μα τω Θεώ δεν έστρωνε με τίποτα...χαχαχα!!!
    Αφού λυπάμαι να το βγάλω μετά τις γιορτές, το φαντάζεσαι???χαχχαχα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αχ, έχω πήλινη κατσαρόλα, θα την χρησιμοποιήσω! είναι ένα καλό πιάτο για τα Χριστούγεννα. Ο σύζυγός μου τρώει κρέας εάν δεν έχει κόκαλα! Έχει γίνει ένα γκουρμέ! χαχαχαχααααα!

    Φιλιά και αγκαλιές και Καλά Χριστούγεννα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. σε τετοιες νοστιμιές δε λεμε ποτέ όχι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πώ πω!!! Και στη γάστα ε?
    Άλλη νοστιμιά στη γαστρούλα!!!!
    :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λυπάμαι, αλλά τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται στα υπόψη και θα διαγράφονται. Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη!