Πέμπτη 17 Μαΐου 2012

Γεμιστά κατσαρόλας με κιμά



Αυτά τα γεμιστάκια τα έφτιαχνε η γιαγιά του καλού μου στην κατσαρόλα παλιά, πέρσυ τα είχα κάνει μερικές φορές και έγιναν πολύ ωραία. Ενα περίεργο πράγμα, στα κανονικά δεν θέλω τον κιμά (τα τρώω βέβαια και έτσι) ενώ αυτά τα κάνω μόνο με κιμά!

Υλικά


περίπου 5-6 ντομάτες
και 5-6 κολοκυθάκια στρογγυλά

300 γρ. κιμάς
300 γρ. ρύζι καρολίνα *
2 κρεμμύδια ψιλοκομμένα
2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες
1/2 ματσάκι μαϊντανός ψιλοκομμένος
1 φλ. άνιθος ψιλοκομμένος
γέμιση από ντομάτες που κουφώσαμε (σχεδόν τη μισή εδώ και την υπόλοιπη χύμα στην κατσαρόλα)
1 φλ. ελαιόλαδο
αλάτι και πιπέρι
πατατούλες σε κυβάκια
κολοκυθάκια (από το κούφωμα που κάναμε στα κολοκύθια μας)

* το ρυζάκι πάει 1 κ. σ. ανά ντομάτα ή κολοκυθάκι αλλά αν είναι μικρά τα λαχανικά μας, αν έχουμε πιο μεγάλα βάζουμε λίγο παραπάνω.

Εκτέλεση

Τις ντομάτες και τα κολοκύθια μας τα υπολογίζουμε με βάση την κατσαρόλα μας.

Αδειάζουμε τις ντοματούλες και τα κολοκυθάκια μας.

Την ψίχα των κολοκυθιών τη στρώνουμε μέσα στην κατσαρόλα. Από πάνω αραδιάζουμε τις ντομάτες και τα κολοκύθια.

Φτιάχνουμε τη γέμισή μας ανακατεύοντας σε ένα μπωλ τον κιμά με το ρύζι, το 1/3 από το ελαιόλαδο  και τα υπόλοιπα υλικά. Χρησιμοποιούμε και σχεδόν τη μισή ψίχα από τις ντομάτες λιωμένη στο μούλτι.  Γεμίζουμε τα λαχανικά μας και περιχύνουμε με το υπόλοιπο ελαιόλαδο, σκορπίζουμε τις πατατούλες και σκεπάζουμε.

Νεράκι δεν βάζουμε γιατί ήδη υπάρχει ο χυμός της ντομάτας και τα λαχανικά βγάζουν από μόνα τους.

Σιγοβράζουμε για 40 λεπτά  μέχρι να δέσει η σαλτσούλα του και απολαμβάνουμε με φετούλα.

* Αν θέλουμε μέσα στη γέμιση βάζουμε και 1 αβγουλάκι αλλά είναι λίγο πιο σφιχτή η γέμιση.

Καλή όρεξη!

13 σχόλια:

  1. Τα γεμιστά είναι το απόλυτο φαγητό του καλοκαιριού!
    Δεν τα έχω φτιάξει ποτέ στην κατσαρόλα, πρέπει να είναι ωραία και ζουμερά μαγειρεμένα με αυτόν τον τρόπο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νομίζω ότι ήρθε ο καιρός για γεμιστά που έχω καιρό να κάνω... ούτε κι εγώ τα έχω κάνει ποτέ στην κατσαρόλα... θα τα δοκιμάσω!!!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πρώτη φορά ακούω γεμιστά κατσαρόλας και γιατί όχι τελικά??? Πολύ καλή ιδέα και νομίζω ότι θα βγαίνουν ζουμερά.

    Όσο για τον κιμά, δεν τα φτιάχνω ποτέ με κιμά γιατί δεν αρέσουν σε όλους, αλλά μου αρέσουν και μου έχει λείψει να τα φάω έτσι!

    Όπως και να είναι, θα συμφωνίσω με την Ερμιόνη ότι τα γεμιστά είναι το απόλυτο καλοκαιρινό φαγητό!!

    Φιλιά στο λόχο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μ΄αρέσουυυυυν! Στην κατσαρόλα, στο ταψί, με κιμά, χωρίς κιμά! Όλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα γεμιστά είναι το πολυαγαπημένο φαγητό του γιου μου πάντα με κιμά, σε σημείο που τώρα αν είναι να έρθει τον πειράζω να σου φτιάξω γεμιστά;; κι απαντά τα φτιάχνω και μόνος μου.
    Στην κατσαρόλα τα έφτιαχνε η μαμά μου όταν πια ήταν μόνη της για λιγότερα κι ευκολία.
    Καλησπέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κι' εμένα η γιαγιά (εκ' Κεφαλληνίας ορμώμενη) τα έλεγε τα γεμιστά του νταβά. Και εξηγούμαι. Μιλάμε για το χαμηλό σκεπαστό σκεύος, που είχε σχεδόν μέγεθος ταψιού, μισό σε ύψος απ' ότι μια κατσαρόλα και έμπαινε άνετα στο μάτι του πετρογκάζ εκείνα τα "παλιά" τα χρόνια!
    Άσε που στην εξοχή έτσι φτιάχνονταν πάντα πιο γρήγορα από ότι στον ξυλόφουρνο :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τα γεμιστά είναι το φαγητό του καλοκαιριού!!! Ακόμη και στην κατσαρόλα είναι πεντανόστιμα, κρίμα που η κόρη μου δεν τα τρώει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. λοιπόν άμα σου πω οτι ποτέ δεν έχω φτιάξει τέτοια γεμιστά...???
    θα τα φτιάξω Εφη και μάλιστα,επειδή έχω και νταβά - χωρίς σχόλια ,σε άκουσα - θα τα μαγειρέψω εκεί και έξω στο γκαζόματο του BBQ...
    μ' άρεσε η ιδέα...ας περιμένω να σταματήσει η βροχή Μαγιάτικα...
    φιλί γεμιστό...-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μία φορά τα δοκίμασα μαγειρεμένα στην κατσαρόλα (δεν τα είχα μαγειρέψει εγώ) και μου άρεσαν πολύ!
    Πρέπει να αποφασίσω κάποια στιγμή να το τολμήσω!
    Φιλιά Εφάκι, καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλη ιδεα η κατσαρολα! Θα αρεσουν στον αντρα μου που επιμενει να τα θελει με κιμα και θελει και ζουμακι για να βουταει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κι εγώ το ίδιο Έφη μου... τα ψητά τα θέλω λαδερά και της κατσαρόλας ...με κιμά! Πάντως σου έγιναν υπέροχα, μοναδικά! Δεν στέλνεις κανένα κατά δωωωω;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μοσκοβόλησε το φαγητό σου.
    Μου άρεσε το σκόρδο...δεν είχα βάλει ποτέ.
    Θα το δοκιμάσω.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λυπάμαι, αλλά τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται στα υπόψη και θα διαγράφονται. Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη!