Πέμπτη 28 Οκτωβρίου 2010

Λαδοραβανί ή Λαδόπιτα





Φοβερό γλυκό με αγνά υλικά και νηστίσιμο, που μας το έφτιαχνε η μαμά μου και όποτε βρεθώ στο χωριό ή στείλουν (Αγρίνιο) και το έχει φτιάξει η θεία μου...το τσακίζω αλύπητα!!!


Είναι εκπληκτικό το πόσο ωραία γλυκά βγαίνουν με τα πιο απλά υλικά...



Υλικά για μεγάλο ταψί

1 1/2 kg ζάχαρη κρυσταλλική
1 1/2 kg σιμιγδάλι ψιλό
2 κ.σ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 1/2 lt νερό
750 ml ελαιόλαδο
χυμός 1 1/2 λεμονιού
1 ξύλο κανέλας και αν θέλω 1 φλούδα λεμονιού

σουσάμι για πασπάλισμα και  ασπρισμένα αμύγδαλα που μπήγω σε κάθε κομμάτι



Εκτέλεση

Σε κατσαρόλα σε μέτρια φωτιά, βάζουμε νερό + λάδι + ζάχαρη + κανέλα +  φλούδα λεμονιού  (όλα μαζί) και ανακατεύουμε με ξύλινη κουτάλα μέχρι να λιώσει η ζάχαρη.  Την φλούδα και το ξύλο κανέλας τα πετάω μόλις πάρει βράση.

 




Μόλις αρχίσει να αχνίζει, ρίχνω το χυμό λεμονιού και μετά το σιμιγδάλι με το αλεύρι και συνεχίζω το ανακάτεμα. Το μυστικό σε αυτό το γλυκό είναι ότι θέλει πολύ καλό και δυνατό ανακάτεμα και κάποιον να σου κρατάει την κατσαρόλα όσο εσύ το δουλεύεις.






Οταν αρχίσει να ξεκολλάει το μίγμα από την κουτάλα, το γυρίζω σε ταψί λαδωμένο και πασπαλισμένο με λίγο σουσάμι και  το στρώνω λίγο με ένα κουτάλι και με βρεγμένα χέρια για να λειάνει η επιφάνειά του.





Χαράζω σε κομμάτια και μπήγω στη μέση κάθε κομματιού από ένα αμύγδαλο. Πασπαλίζω με σουσάμι, κρυσταλλική ζάχαρη και αν θέλω με λίγη κανελίτσα και ψήνω στους 180 βαθμούς για 1 ώρα.







Καλή σας απόλαυση!!!

10 σχόλια:

  1. πραγματικά η απλότητα της συνταγής εγγυάται απόλαυση δίχως περιττά υλικά και στολίδια, παμπάλαια η συνταγή- εγγύηση νοστιμιάς, οπότε ξέρεις εσύ βάλε μου διπλή μερίδα για σιγουριά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εγινε, έγινε! Καλά, είχα καιρό να φάω και κοντεύω να πάω από τυμπανισμό απόψε...χαχαχα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κι εμείς στην πείνα κυρία Έφη...απαράδεκτον. Ακόμη περιμένω το ταπεράκι. Πλάκα πλάκα αν την είχα τώρα θα την εξαφάνιζα, έχω και μια απίστευτη υπογλυκαιμία σήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. εγω είμαι από τους τυχερούς..!!! ¨) εχθές εφαγα το γλυκάκι και το απόλαυσα!!!!!!
    αχ ΜΠΡΑΒΟ Εφούλαμ!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. μα την παναγια τωρα σε λατρεψα
    το αγορι μου ειναι απο το αγρινιο και πραγματικα ενω δεν εχει τπτ αυτη η πολη μου αρεσει φιλι
    απο που εισαι εσυ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κοιτάζω τη φωτογραφία και θέλω να φάω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλησπέρα,πρώτη φορά επισκεπτομαι το blog σου.😃 εψαχνα για ρεβανι,και βρήκα αυτή την συνταγη.Την λιγουρευτηκα!Να υποθεσω για μιση δοση,να βαλω όλα τα υλικά στην μιση δοση;θα βγει εντάξει;Το δικο μου blog ειναι με κατασκευες,και χειροποιητα,σε περιπτωση που σε ενδιαφερει. tizitas@blogspot.gr Καλη συνέχεια με δημιουργικοτηα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα! Καλώς ήρθες στο blog! Μια χαρά θα βγει στη μισή δόση αλλά σε μικρότερο ταψί εννοείται! Ελπίζω να σου αρέσει! Κρατώ το λινκ σου γιατί με ενδιαφέρουν πολύ αυτής της φύσης τα θέματα!

      Διαγραφή
  8. Καλημέρα ,έψαχνα στις εικόνες και το γνώρισα το γλυκό ,νόμιζα βέβαια ότι θέλει μόνο αλεύρι,μεγαλωμένη για 9 χρόνια στο Αγρίνιο ,θυμήθηκα το γλυκό που έτρωγα στα σπίτια των φίλων,απλό και υπέροχο,η μητέρα μου (Γινιώτισα) έλεγε ότι μυρίζει λάδι ,εγώ αγαπώ

    το λάδι,κι αυτό είναι ύμνος θυμάμαι ακόμη κι ένα σταφιδόψωμο που έτρωγα στο σχολείο ,δεν ξαναβρήκα τέτοιο ,αν ξέρεις την συνταγή

    κι αυτί είχε λάδι ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Λυπάμαι, αλλά δεν ξέρω να έχουμε κάποια παραδοσιακη συνταγή για σταφιδόψωμο. Χαίρομαι πολυ που η συνταγή σας ξύπνησε μνήμες, κι εγω το ίδιο νιωθω. Καλή Ανάσταση με υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λυπάμαι, αλλά τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται στα υπόψη και θα διαγράφονται. Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη!