Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2010

Πως ανοίγουμε φύλλο για πίτα

Ξέρω ότι όλοι σχεδόν γνωρίζετε πως να ανοίξετε φύλλο για πίτα, αλλά επειδή εγώ ήμουν άσχετη (και εξακολουθώ να το παλεύω το θεματάκι δηλαδή), το θεωρώ ''κατόρθωμα'' μου γι' αυτό και θέλω να το μοιραστώ μαζί σας! Παρακαλώ πολύ να μην γελάτε μαζί μου, εντάξει?

Τώρα που έχω και φωτογραφικό υλικό...ποιός με πιάνει! χαχαχα! Επιτέλους θα μάθω να φτιάχνω πίτες που τόσο μας αρέσουν!
Η ζύμη που δίνεται είναι με οδηγίες της πεθεράς μου!

Υλικά

1 1/2 κιλό αλεύρι για όλες τις χρήσεις (όσο πάρει)
2 φλ. νερό
1 φλ. κρασί λευκό
αλάτι

ελάχιστο λάδι για το άνοιγμα

Εκτέλεση

Σε μπωλ ρίχνω τα υγρά υλικά, αλάτι και προσθέτω το αλεύρι σιγά-σιγά μέχρι να γίνει μία ζύμη μέτρια.  Αφήνω να ξεκουραστεί για λίγο.

Σε αλευρωμένη επιφάνεια ανοίγω όλη τη ζύμη σε ένα χονδρό φύλλο.
Λαδώνω το φύλλο και αρχίζω να τυλίγω σε ρολό.


Κόβω το ρολό σε μικρά ισομεγέθη μπαλάκια.

Το κάθε μπαλάκι το ανοίγω σε μικρή πιτούλα.



Τοποθετώ στην μία πιτούλα από πάνω, και αφού λαδώσω την επιφάνειά της, την δεύτερη και πάλι λαδώνω και βάζω την τρίτη. Την επιφάνεια της τρίτης δεν την λαδώνω αλλά πατώ με τα δάχτυλά μου τις άκρες της για να κλείσει γύρω γύρω.



Κάθε τρεις πιτούλες τις ανοίγω αλευρώνοντας όσο χρειάζεται, σε ένα μεγάλο φύλλο.



Τοποθετώ σουρωτό και όχι τεντωμένο το φύλλο σε λαδωμένο ταψί, λαδώνω την επιφάνειά του και βάζω και δεύτερο. Ρίχνω την γέμισή μου και καλύπτω με άλλα δύο φύλλα επίσης λαδωμένα.




Η γέμιση ήταν πολύ απλή :

Για την τυρόπιτα

500 γρ τυρί φέτα
3 αβγά
1 κεσεδάκι γιαούρτι
πιπέρι


Για την σπανακόπιτα

1 κιλό σπανάκι
1 μάτσο άνιθος
1 μεγάλο ξερό κρεμμύδι
4-5 φρέσκα κρεμμυδάκια
200 γρ. φέτα
2 αβγά και πιπέρι


Η ποσότητα της ζύμης στην συγκεκριμένη περίπτωση μπήκε με το μάτι της πεθεράς...οπότε στο περίπου και οι αναλογίες που έδωσα. Σε εμάς βγήκαν 1 ταψί Νο. 40 τυρόπιτα και 2 ταψιά λίγο μικρότερα σπανακόπιτας.



Φυσικά όμως μέχρι το πρωί δεν νομίζω ότι θα υπάρχει κάτι....

Δεν είχα ξανανοίξει φύλλο ποτέ (η άχρηστη...χιχιχι!!!) και στην αρχή είχε πλάκα η πεθερά-επιτηρητής που της γύριζε λίγο το μάτι ανάποδα γιατί κατέστρεψα 3 φύλλα....μετά έστρωσα! Ηταν να μην πάρω φόρα!



Από' δω και πέρα θα δείτε...στόχος η κρεατόπιτα που κάνει και είναι τέλεια, αλλά δεν λέει με έτοιμο φύλλο-ούτε καν με το καλύτερο!

* Ζύμη και να σας περισσέψει, μπαίνει στην κατάψυξη και όταν θέλουμε την κατεβάζουμε και αφού ξεπαγώσει προσθέτουμε αλεύρι όσο χρειάζεται για να πλάθεται και πάλι. Εμείς την χρησιμοποιούμε και για πίτσα προσθέτοντας και λίγη μαγιά για να μην είναι σκληρή η ζύμη.

Καλή προσπάθεια σε όσους με νοιώθουν....

9 σχόλια:

  1. Α...ποιος σε πιανει τώρα! Να σου πω ένα μυστικό; Στα ζυμάρια που δεν έχουν μαγιά μέσα, βάζε λίιιιγο πιο ζεστό νεράκι αντί για χλιαρό. Κάνει το ζυμάρι μαλακό και εύπλαστο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Merci, Κική μου!
    Κάθε συμβουλή στον "ψάρακλα" είναι καλοδεχούμενη!
    Καλό απόγευμα!
    Α, και περιμένουμε νέα, οκ?\
    Με το καλό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ όμορφο και νοικοκυρεμένο άνοιγμα φύλλου. Εγώ δυστυχώς ΔΕΝ...Όχι, για τόσο λεπτό, αποκλείεται να τα καταφέρω!
    Το δικό σου, Έφη, μοιάζει τέλειο! Και η μέθοδος ανά τρία πολύ καλή!

    Καλό Σ/Κ
    Ζαμπία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλό Σ/Κ Ζαμπία!
    Γιατί νομίζεις ότι θα καταλάβαινα αν δεν την έβλεπα και αν δεν σακάτευα αυτά τα 3 πρώτα? ....Ας είναι καλά και ας περιμένουμε να δούμε την επόμενη πίτα για να δω τα χαϊρια μου....χιχιχιχι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν ξέρω αν όλες ξέρουν να ανοίγουν φύλλο, εγώ πάντως δεν έχω προσπαθήσει ποτέ, μου φαίνεταιι πολύ δύσκολο. Τι λες να δοκιμάσω; Το κάνεις να φαίνεται τόσο εύκολο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ναιι..τελικα δεν ειναι δύσκολο!!!!
    τρόπο θέλει και λιγάκι κόπο!!!
    λόγω ότι είμαι λάτρεις της πίτας γενίικός εδώ και 3 χρόνια αν θυμάμαι καλα...οι πιτούλες μου σχεδόν παντα είναι 100% από τα χεράκια μου!!!!
    μιαμ μιαμ!!!!!!!!
    Μπράβο Εφάκι μου .. Άξιαα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Με τον ιδιο τροπο φτιαχνω και εγώ ταφυλλα συμφωνω με το σχόλειο της Κικής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ί πιο τέλειες πιτεσ, ακριβώς έτσι τα φτιάχνω και εγώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λυπάμαι, αλλά τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται στα υπόψη και θα διαγράφονται. Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη!