Πέμπτη 29 Αυγούστου 2013

Μελιτζανάκι τουρσί




Πέρσυ το έφτιαξα αργά αρκετά αυτό το τουρσάκι και δεν πρόλαβα να το ποστάρω γιατί πέρασαν οι μέρες και δεν βρίσκαμε μελιτζανάκι. Σε μία εβδομάδα περίπου θα αρχίσει -αν δεν έχει ήδη, εγώ δεν έχω δει ακόμα- να κάνει την εμφάνιση του. Διαλέξτε όμορφα μελιτζανάκια για να φτιάξετε το αγαπημένο γλυκό κουταλιού  και αυτό το υπέροχο τουρσάκι που θα συντροφεύσει τα ζεστά πιάτα του χειμώνα.




Υλικά

30-40 μελιτζανάκια

2 ματσάκια σέλινο με μακρύ κοτσάνι λεπτό  (όχι σέλερυ)
το κλωναράκι για να δεθούν τα μελιτζανάκια

τα φυλλαράκια του σέλινου ψιλοκομμένα
1 ματσάκι μαϊντανός ψιλοκομμένος (μόνο τα φυλλαράκια)
2 καυτερές κόκκινες πιπεριές ψιλοκομμένες
2 πιπεριές Φλωρίνης ψιλοκομμένες
6-8 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες
1 κρεμμύδι σε ζαράκια


4-5 καρότα χονδροτριμμένα
αν θέλω και πολύ λίγο λάχανο ψιλοκομμένο
3 κ. σ. τριμμένος μαραθόσπορος
αλάτι και πιπέρι κατά βούληση

Για την άρμη ****

1 λίτρο νερό
1 φλ. χονδρό αλάτι 
1/2 λίτρο ξύδι


ανάμεικτα πιπέρια σκορπιστά στο βάζο
1 λίτρο ελαιόλαδο (να καλυφθούν)



Εκτέλεση

Ζεματίζουμε τα κλωνάρια του σέλινου για 3 λεπτά και τα αφήνουμε στην άκρη.

*** Σε ένα λίτρο βραστό νερό διαλύουμε 1 φλ. χονδρό αλάτι και αφήνουμε να κρυώσει.  Ρίχνουμε μισό λίτρο ξύδι (η αναλογία είναι 1 μέρος άρμη - μισό μέρος ξύδι) και ρίχνουμε το υγρό αυτό πάνω από τα μελιτζανάκια. Αν δεν θέλουμε να τα φτιάξουμε με άρμη, απλά αλατίζουμε όμορφα τη γέμιση που θα βάλουμε και όταν είναι έτοιμα απλά τους προσθέτουμε το λαδόξυδο.

Αφαιρούμε το κοτσάνι από τα μελιτζανάκια, τα χαράζουμε κάθετα μόνο από τη μία πλευρά  και τα βράζουμε σε νερό μέχρι να μαλακώσουν για περίπου 10 λεπτά.


Τα βγάζουμε σε τρυπητό, τα αφήνουμε να κρυώσουν λιγάκι και βάζουμε ένα βάρος από πάνω ή τα στύβουμε με προσοχή να βγάλουν το νερό τους όπως κάνουμε στο γλυκό κουταλιού. Τα αφήνουμε σκεπασμένα για λίγες ώρες σε πετσέτα για να στεγνώσουν.

Σε ένα μπωλ ανακατεύουμε όλα τα υλικά της γέμισης, αλατοπιπερώνουμε  και αρχίζουμε να γεμίζουμε τα μελιτζανάκια.  Τα δένουμε με το ζεματισμένο σέλινο.

Γεμίζουμε αποστειρωμένα βάζα με τα μελιτζανάκια που τα έχουμε αραδιάσει το ένα δίπλα στο άλλο σφιχτά,  συμπληρώνουμε με την άρμη ή το λαδόξυδο και αναδεύουμε με προσοχή να πάει παντού.

Οσο περισσότερο μείνουν στην άρμη, τόσο πιο αλμυρά και ξυδάτα θα γίνουν.


Εγώ τα άφησα μόνο 1 εβδομάδα να ψηθούν στην άρμη γιατί δεν τα θέλω πολύ έντονα και μετά άνοιξα το βάζο, άδειασα με προσοχή όλη την εμφανή άρμη και κάλυψα με ελαιόλαδο για να τα διατηρήσω.


Με αυτό τον τρόπο γίνονται πιο "απαλά" και είναι και πιο μαλακά, αλλά αυτά είναι γούστα έτσι κι αλλιώς, ότι μας αρέσει κάνουμε.



Την διαδικασία της άρμης μπορούμε να την παραλείψουμε και να συμπληρώσουμε μόνο με ξύδι περίπου 1 λίτρο να τα σκεπάσει δηλαδή και να τα αφήσουμε να ψηθούν μόνο με το ξύδι που θα το αδειάσουμε και αυτό με τη σειρά του όπως σας είπα, για να συμπληρώσουμε λαδάκι.



Επίσης έβαλα ελαιόλαδο και ας παγώνει το χειμώνα, είναι πιο νόστιμα έτσι από το σπορέλαιο. Τα διατηρώ εκτός ψυγείου σφραγισμένα. Αν τα διατηρήσετε στο ψυγείο, να ξέρετε ότι το σπορέλαιο δεν παγώνει εν αντιθέσει με το ελαιόλαδο.





Καλή επιτυχία!








13 σχόλια:

  1. Μου θυμίζει τα παιδικά μου χρόνια γιατί το έφτιαχνε η νονά μου η μικρασιάτισα. Μ΄ αρέσειιιι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλλιτεχνία! Η φώτο τα λέει όλα. Δεν νομίζω Έφη μου ότι μπορώ να βγάλω ένα τέτοιο αποτέλεσμα. Θα αρκεστώ σ' αυτό που φτιάχνει μια φίλη μου. Πάντως φαίνεται καταπληκτικό! Γεια στα χέρια σου!
    Καλό μεσημέρι και καλή όρεξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΘΕΛΩ ΚΑΙ ΓΩ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΩ Μ ΑΡΕΣΕΙ ΤΟ ΤΟΥΡΣΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα...το κάνουμε και εμείς το τουρσί μελιτζανάκι και αρέσει πολύ! Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα...το κάνουμε και εμείς το τουρσί μελιτζανάκι και αρέσει πολύ! Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν έχω δοκιμάσει ποτέ!Φαίνεται υπέροχο!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η γιαγιά μου η Πηνελόπη, πολύ το συνήθιζε τούτο το τουρσί.
    Προσωπικά δεν το έχω κάνει ποτέ, όπως και άλλα άλλωστε πλην κάππαρης και πιπεριές Φλωρίνης.
    Σήμερα με πήγες πολλά-πολλά χρόνια πίσω σε μνήμες, με το post σου, Έφη μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μπορω σας παρακαλω να το κανω με ασπρη μελιτζανα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν το έχω δοκιμάσει αλλά γιατί όχι; Είναι βέβαια λίγο πιο γλυκές οι άσπρες μελιτζάνες αλλά εμένα θα μου άρεσε και με αυτές.

      Διαγραφή
  9. Τέλειες κορίτσι μου..
    έτσι τις έφτιαχνε η γιαγιά και η μητέρα μου που διατηρούσε για πολλά χρόνια παραδοσιακό καφενεδάκι με μεζεδάκια κάπου στα Ελληνοσκοπιανα σύνορα
    Το ίδιο έκανα κι εγώ για 5 χρόνια..
    Μου ξύπνησες γκυκες αναμνήσεις
    Να είσαι καλά χρυσοχέρα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Υπέροχο
    Μπράβο σας
    Θα το κάνω κι εγώ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλησπέρα μόλις σήμερα έκανα την συνταγή μου φάνηκε ωραία ελπίζω να τίς πέτυχα.. Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λυπάμαι, αλλά τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται στα υπόψη και θα διαγράφονται. Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη!