Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014

Γαλατόπιτα γλυκιά με φύλλο



Η γαλατόπιτα είναι αγαπημένο μας γλυκάκι όλο τον καιρό!

Αυτή την εβδομάδα όμως έχει την τιμητική της! Γαλατόπιτες, τυρόπιτες, ζυμαρικά και αβγά δίνουν και παίρνουν σε όλη την ελληνική μπλογκόσφαιρα!

Μας αρέσει σε όλες τις  εκδοχές της, με σιμιγδάλι ή αλεύρι, με ένα ή δύο φύλλα ή χωρίς φύλλο. Την τεμπέλικη εκδοχή θα την δείτε εδώ, αυτή τη φορά θα την κάνουμε με αλεύρι και φυλλαράκια, ένα πάνω και ένα κάτω.




Υλικά

Για τα φύλλα

1/4 του νεροπότηρου ελαιόλαδο
3/4 του νεροπότηρου χλιαρό νερό
1 κ. σ. ξύδι
1/2 κ. γλ. αλάτι
1/4 κ. γλ. μαγειρική σόδα
400 γρ. περίπου αλεύρι για όλες τις χρήσεις (όσο πάρει)

Για την κρέμα

2 λίτρα γάλα
400 γρ. αλεύρι γ.ο.χ.
4 φλ. ζάχαρη
4 βανίλιες
4 αβγά


κανελοζάχαρη για το σερβίρισμα


Εκτέλεση

Για τα φύλλα

Σε μπωλ ρίχνω το νερό με το ελαιόλαδο, το ξύδι και τη σόδα και προσθέτω το αλεύρι λίγο-λίγο στο οποίο έχω ανακατέψει και το αλάτι.

Συμπληρώνω τόσο αλεύρι όσο χρειάζεται για να έχω ωραία και εύπλαστη ζύμη που δεν κολλάει στα χέρια μου και ζυμώνω.

Αφήνω στην άκρη σκεπασμένη τη ζύμη μου για περίπου 30 λεπτά να ξεκουραστεί και να φτιάξω την κρέμα.

Οταν είμαι έτοιμη χωρίζω τη ζύμη σε δύο μέρη, το ένα λίγο μεγαλύτερο από το άλλο γιατί θα είναι το κάτω φύλλο και το θέλουμε μεγαλύτερο από το πάνω.

Σε στρογγυλό μεγάλο ταψί ελαφρά λαδωμένο στρώνω το μεγάλο  φύλλο και το αφήνω στην άκρη για να κάνω την κρέμα.



Για την κρέμα
Βάζω το γάλα να χλιάνει στην κατσαρόλα και προσθέτω τη ζάχαρη ανακατεύοντας μέχρι να λιώσει. Μόλις λιώσει η ζάχαρη, προσθέτω σιγά-σιγά το αλεύρι, συνεχίζοντας το ανακάτεμα με ξύλινη κουτάλα μέχρι να αρχίσει να δένει ελαφρά η κρέμα. Τότε προσθέτω τα αβγά και τις βανίλιες και αφού ανακατέψω λίγο ακόμα για να αρχίσει να πήζει  λίγο η κρέμα, αποσύρω από την φωτιά.  Την αφήνω να ηρεμήσει λίγο για να την ρίξω μέσα στο ταψί.




Ρίχνω την κρέμα πάνω στο φύλλο που έχω ανοίξει και λαδώνω ΕΛΑΧΙΣΤΑ την επιφάνεια της κρέμας. Πασπαλίζω και με κανελίτσα και καλύπτω με το άλλο φύλλο.




Λαδώνω το φύλλο μου και ψήνω σε προθερμασμένο φούρνο στους 165-170 βαθμούς σε αντιστάσεις πάνω και κάτω μέχρι να ροδίσει, περίπου για 1 ώρα και περίπου 30 λεπτά. Την έψησα έτσι για να μην μου αρπάξει και βγήκε μία χαρά. Κατά διαστήματα βρέχω και το φύλλο από πάνω για να μην ξεραθεί, μην ανησυχείτε, μένει τραγανό.




Οταν βγει την αφήνω λίγο να κρυώσει για να στέκεται, πασπαλίζω με άχνη και κανέλα και σερβίρω.




Καλή απόλαυση!

3 σχόλια:

  1. Σούπερ!! Αχ Έφη να είμαστε κοντά να έτρωγα κι εγώ ένα κομμάτι.
    Φτιάχνω πίτες πια μόνο όταν έχουμε επισκέπτες ή ή είναι να πάμε εμείς, πόση να φάμε δυο άνθρωποι!!
    Φιλιά και καλά Κούλουμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπέροχες και οι δυο εκδοχές σου!!!! Εννοείται οτι θα μου άρεσε με το φύλλο αν μπορούσα να την κάνω. Αλλά πρέπει να βρω εθελοντές για να φτιάξουμε τον λόχο και να φάμε με φυλλαράκι. χα χα χα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λυπάμαι, αλλά τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται στα υπόψη και θα διαγράφονται. Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη!