Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

Brownies ....με φασόλια

 

 
 
Καλημέρα σας!

Σήμερα έχουμε ένα πολύ ωραίο, σοκολατένιο brownies στο οποίο το βασικό υλικό πέρα της σοκολάτας είναι τα φασόλια!

Ω, ναι, τα γνωστά και χαριτωμένα φασόλια που βάζουμε στην ωραιότατη φασολάδα μας και τα απολαμβάνουμε ειδικά τις κρύες μέρες του χειμώνα!

Τα φασόλια γενικώς τα έχουμε λίγο υποτιμημένα και στο μυαλό μας παίζουν μόνο σαν το εθνικό μας πιάτο. Είναι κρίμα γιατί κάνουν ωραιότατες σαλάτες και ακόμα πιο ωραία πιάτα πιο σύνθετα.

Μην τα φοβηθείτε καθόλου όμως.  Ξέρω ότι το πρώτο που θα σκεφτείτε είναι τι πόσταρε αυτή η τρελή πάλι, αλλά κάντε μία δοκιμή και μετά θέλω τις εντυπώσεις σας.

Δεν καταλαβαίνεις το φασόλι σε καμία περίπτωση και όμως παίρνει τη θέση του αλευριού μέσα στη συνταγή!

Καταρχάς να σας πω ότι εγώ δεν τα πάω καθόλου καλά με τα καφεγλυκά. Επειδή μου ήταν κάτι άγνωστο αυτό που έφτιαχνα και με φόβισε λίγο το υλικό, είπα να μην κάνω μαγκιές και χρησιμοποίησα καφέ στιγμιαίο (1 κ.σ.) και το υπόλοιπο το έβαλα κακάο. Και πάλι με ενοχλούσε ο καφές. Δηλαδή αν σας αρέσει η γεύση του καφέ βάλτε, αν όχι βάλτε κακάο σκέτο.
 

Πάμε να το δούμε;
 
 
Υλικά
 
113 γρ. σοκολάτα κουβερτούρα (1 πλάκα)
1 φλ. βούτυρο
 
2 φλ. βρασμένα φασόλια
1 φλ. φουντούκια (χονδροσπασμένα τα μισά)
1 κ. σ. εσάνς πορτοκαλιού
*ή 1 κ. σ. εσάνς βανίλιας με ξύσμα πορτοκαλιού ακέρωτου
1/4 φλ. καφές σκόνη (όχι υγρός έτοιμος καφές)
1 πρέζα αλάτι
4 αβγά
1 1/2 φλ. μέλι
 
Εκτέλεση
 
Λιώνουμε σε μπεν μαρί ή στα μικροκύματα τη σοκολάτα με το βούτυρο ανακατεύοντας όμορφα.
Αν μπει στα μικροκύματα συνέχεια ανοίγουμε και ανακατεύουμε για 1 ή 2 λεπτά.
 
Χτυπάμε μέσα στο μούλτι τα φασόλια μας (δεν ξεφλούδισα) με τα μισά φουντούκια, την εσάνς και λίγη από τη λιωμένη σοκολάτα, τόση όση χρειάζεται για να γυρίζει το μούλτι.
 
Στην υπόλοιπη σοκολάτα που έχει λιώσει με το βούτυρο, ρίχνουμε το κακάο-καφέ, το αλάτι, τα υπόλοιπα φουντούκια χονδροσπασμένα (ή όπως σας αρέσουν) και ενώνουμε με το μείγμα των φασολιών.
 
 
 
 
Στο μούλτι πάλι χτυπάμε τα αβγά με το μέλι καλά, ρίχνουμε το μισό μέσα στο σοκολατένιο μείγμα και το υπόλοιπο το αφήνουμε στην άκρη.
 
Σε βουτυρωμένο μικρό ταψάκι 23x23 εκατοστά, ρίχνουμε το μείγμα μας και από πάνω περιχύνουμε με το υπόλοιπο υγρό αβγών-μελιού. Με μία οδοντογλυφίδα κάνουμε νερά στο γλυκό μας (όχι ότι φαίνονται ιδιαίτερα) και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 160 βαθμούς για 40-45 λεπτά.
 
Εγώ το έβγαλα στα 40 λεπτά. Το ελέγχετε στο τέλος  περίπου.
 
Δεν τρώγεται με το χέρι, είναι ιδιαίτερα υγρό μέσα, πως είναι η σοκολατόπιτα? Κάπως έτσι, θέλει σίγουρα κουταλάκι.
 
Τα ξηροκάρπια μπορούμε να τα αντικαταστήσουμε με ξηρό καρπό που μας αρέσει.
 
Επίσης θα μπορούσαμε να του προσθέσουμε και λίγα φρουτάκια κατεψυγμένα μέσα (αφού αποψυχθούν με προσοχή και δεν τα βάζουμε με υγρά γενικά).
 
Το φασόλι εγώ δεν το πήρα χαμπάρι, το έφαγαν ευχάριστα ακόμα και τα πιτσιρίκια και στην ουσία αυτό που μας χάλασε όλους είναι η γεύση του καφέ, αν το ξανακάνω δεν πρόκειται να βάλω σε καμία περίπτωση καφέ.
 
Περιττό να σας περιγράψω φάτσες όταν ανακοίνωσα το μυστικό υλικό μας....χαχαχαχαχαχαχ!!!
 
 
 
 
Καλημέρα παρεούλα!
 
 
 

 

12 σχόλια:

  1. Πόσα θες να μας τρελάνεις.
    Καφέ δεν θα έβαζα κι εγώ, σε γλυκό που έχω βάλει δεν μας άρεσε ιδιαίτερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αντε,ας κάνω εγώ την αρχή,κομμάτια να γίνει...
    Πρώτον,πώς σου ρθε παιδί μου να βάλεις φασόλια...???
    Δεύτερον,βάλτου κάτι από πάνω να το ημερέψεις που σκιαχτήκαμε όλες χθες...Ενα φιόγκο,ένα σμάρτυς,ένα κατι τις τέλος πάντων και μετά αμόλα το...
    ( θυμάσαι τον Αυλωνίτη με τη Βασιλειάδου στους Γαμπρούς της Ευτυχίας...???..αμολάτε την ...κάπως έτσι )
    Τρίτον,να σου πω οτι θα τολμήσω να το παρουσιάσω στον Λύκο,θα σε γελάσω και δεν το θέλω...Τώρα βέβαια,έχω και τύψεις που το κράζω,γιατί απ'ότι είπες το τσάκισε ο λόχος που όσο να πεις,είναι και έμπιστος κριτής...
    Τέταρτον και τελευταίον,τα θερμά μου συγχαρητήρια για την τόλμη σου να το δοκιμάσεις και κυρίως να το σερβίρεις...Η περιέργειά μου είναι τόσο μεγάλη,που θα σου λεγα να φέρεις ένα κομμάτι το Σάββατο,έτσι για δοκιμή...Ετσι κι έτσι Απόκριες έχουμε...!!!

    ( υγ. μ'αγαπάς ακόμα ή θα με διαγράψεις δια παντός...???...-:))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ενδιαφέρον... αν δεν το δοκιμάσω δεν μπορώ να σου πω... με ιντρίγκαρες όμως τρελά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εφάκι μου να σου πω ότι θα το τολμήσω, ψέματα θα πω και δεν το θέλω!
    Θαυμάζω πάντως την τόλμη σου να το επιχειρήσεις και να το σερβίρεις.
    Πιστεύω κι εγώ ότι τα φασόλια δεν θα τα καταλαβαίνεις στην γεύση, αλλά και μόνο που θα ξέρω ότι έχει φασόλια το γλυκό, κάτι θα μου κάνει!
    Και να σκεφείς ότι είμαι από αυτές που ευχαρίστως δοκιμάζουν περίεργους συνδυασμούς στις γεύσεις.
    Αλλά όπως αποδεικνύεται, δεν είμαι τόσο τολμηρή όσο εσύ.
    Ομολογώ όμως ότι έχω μεγάλη περιέργεια να το δοκιμάσω!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απο οτι διαβαζω Εφη μου.....όλες δισταχτικές ειναι προς τα φασόλια..χιχ.χιχ.. για τον καφέ δεν είπανε τιποτα..χι..χιχ.. νομίζω ότι αν το γευτεί καποιος ..και του αρέσει δεν εχει σημασία τι εχει μεσα..όλα μεσα στο μυαλό ειναι...και εγώ ειμαι απο εκεινες που τα δοκιμμαζουν όλα...μα όλα............. οσο για την πατατοσουπίτσα σου ..εεε ναι .. θα φαγωθεί....φιλακια ..πολλα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τολμηρό και εντυπωσιακό! Κάποια στιγμή θέλω να το δοκιμάσω, αλλά δεν θα πω ότι έχει μέσα φασόλια. Τουλάχιστον, όχι πριν το φάνε! Σου βγάζω το καπέλο για την εξαιρετική ιδέα!
    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εφη μου, περιττο να πω οτι η συνταγη που μας παρουσιαζεις ειναι πρωτοτυπη! Αλλα ειμαι σιγουρη για τον ρολο και την γευση τω φασολιων, καθως εχω φτιαξει γλυκο του κουταλιου φασολια γιγαντες, που οποιος το δοκιμαζε δεν πιστευε στα ματια του! Εχω ακουσει απο φιλη που ζει στην Ιαπωνια, οτι χρησιμοποιουν ενα τοπικο ειδος φασολιου σε γλυκα, το οποιο οπως και εσυ, το βραζουν και το κανουν πουρε. Με εβαλες σε σκεψεις με τα φασολια, ομολογω οτι αλλα λαχανικα εχω χρησομοποιησει σε κεϊκ αλλα φασολια οχι ... τουλαχιστον ακομη!
    Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. πάρα πολύ εντυπωσιακό...θαθελα να δοκίμασω την γευση του.....να σαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν ξερω αν θα το δοκίμαζα....αλλά ειναι εξαιρετικά πρωτοποριακό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αφου μας διαβεβαίωσες ότι δεν τα καταλαβαίνεις τα φασόλια εγώ θα το δοκιμάσω και θα σου πω. Ακούγεται πολύ ενδιαφέρον να αντικαστήσω το αλεύρι με φασόλια. Δεν το ξέρανε στο Master Chef που είχαν δοκιμασία με όσπρια?!
    Μου αρέσει πολύ ο καφές στα γλυκά αλλά στο συγκεκριμένο δεν θα βάλω. Να απολάυσω το κακάο.
    Πολλά φιλιά και μόλις το κάνω θα σου αφήσω σχόλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. για μια στιγμη νομιζα οτι τα εβαλες ολοκληρα... χα χα χα προτου μπω μεσα και διαβασω ... αντι ξηρων καρπων ... Σορυ εφη μου αλλα ειμαι πολυ κουρασμενη ...Μπραβο για την καινοτομια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λυπάμαι, αλλά τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται στα υπόψη και θα διαγράφονται. Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη!